duminică, 29 noiembrie 2009

Zarurile sunt pe masa

Scandalul "Basescu si copilul" pare sa se fi cam epuizat. Imaginile s-au difuzat de atatea ori si s-au comentat atat de mult, incat s-a ajuns la saturatie.

Rezultatele in plan electoral sunt inca incerte pentru adversarii lui Basescu, din moment ce Geoana s-a disociat oarecum de poveste, declarand: „Nu comentez chestiuni de acest gen, nu imi plac. Nu imi place tonalitatea in care a mers aceasta campanie, aceasta problema este o problema pe care vor trebui sa o comenteze cei care sunt implicati. Eu nu stiu de unde provine acest film si nici nu ma intereseaza. [...] In aceasta poveste nu pot sa ma pronunt, pentru ca viitorul presedinte va trebui sa aiba credibilitate, iar intrarea in aceasta mocirla nu face bine nimanui”. Cu alte cuvinte, a mutat problema in bratele presei si ale lui Patriciu, mai ales ca tocmai a iesit la iveala povestea in care Geoana insusi a fost implicat intr-o bataie pentru o casa, bataie in care se pare ca ar fi avut de suferit si un minor. Domnului Geoana i-a convenit difuzarea filmului cu Basescu si si-a frecat manutele doua zile, dar acum nu mai vrea mocirla, acum vrea campanie pozitiva.

Multi s-au intrebat de ce a iesit insusi Dinu Patriciu cu aceasta poveste, in loc s-o lanseze prin intermediul presei prietene. Am citit pareri ca omul de afaceri a iesit cu aceasta chestiune pur si simplu din prostie, fara sa-si dea seama ca submineaza efectul demersului. Eu cred ca a facut-o din vanitate, dar si din dorinta de a-si securiza influenta ulterioara. Fiind atat de sigur ca filmuletul il va termina pe Basescu, a vrut sa fie in masura sa-si aroge meritul succesului. Vrea si sa se protejeze, sa nu fie dat la o parte dupa ce se castiga prajitura. E important sa-i poata bate ulterior obrazul lui Geoana: „eu te-am facut Presedinte”, cu amenintarea nerostita „tot eu pot sa te omor. Daca am reusit sa-l termin pe Basescu, apoi cu tine va fi floare la ureche”.

Daca Basescu iese Presedinte, Patriciu stie ca planurile lui sunt duse pe apa sambetei, chiar in eventualitatea cooptarii liberalilor la guvernare. Daca Basescu e reales, frica tuturor parlamentarilor de anticipate va face ca un guvern propus de acesta sa treaca. Cu liberali sau nu in el, acel guvern nu i-ar fi prieten domnului Patriciu si el stie asta.

Lupta lui Patriciu e pe viata si pe moarte si e dispus la orice. Ca un mare strateg, si-a spus „Alea jacta est” si a trecut Rubiconul. In incrancenarea sa, a lui Voiculescu si a lui Vantu nu e nici simpla implicare ideologica, nici grija pentru tarisoara si nici nu mai e doar interes economic: eu vad acum si frica si ura. Si nu pot sa nu ma intreb: de ce?

Un comentariu: