luni, 5 octombrie 2009

Romania lui Oprescu

Sorin Oprescu si-a anuntat astazi candidatura la Presedintia Romaniei printr-un discurs anti-sistem tipic. Pentru categoria sa, s-ar putea spune ca a fost un discurs bun, cu toate sabloanele de rigoare si cu un limbaj colorat, care a inclus termeni ca "gasca", "s-au inhaitat" sau "batalia pe cascaval".
Una dintre ideile importante ale acestui discurs a fost aceea ca "lor", politicienilor, nu le pasa de oameni, in timp ce lui Oprescu ii pasa, vezi Doamne, de toti, fie ca sunt profesori, muncitori, tineri dezamagiti si asa mai departe. Cu alte cuvinte, am aflat si eu azi ca dlui Oprescu ii pasa de mine. Din pacate pentru domnia sa, trebuie sa recunosc faptul ca acest lucru ma cam lasa rece, ca sa ma exprim si eu in aceeasi nota ca onor candidatul.
Lipsa mea de entuziasm nu are ca explicatie vreo antipatie pe care as nutri-o fata de dl. Oprescu, ci este cauzata in primul rand de discursul in sine, care a parut destul de seducator, dar care pe mine nu numai ca nu m-a convins, ci chiar mi-a dat o senzatie de iritare.
Cum lupta cu demagogia si populismul dl. Oprescu? Evident, printr-un populism si mai si. Cum demonstreaza el ca ceilalti ne-au spus doar minciuni si ne-au manipulat? Pai, tinandu-l dosit la lansare pe Octav Cozmanca, omul care in mod sigur ii va pune mecanismul de agenti electorali in functiune. Na, nu dadea prea bine in cadru dl. Cozmanca. M-am uitat in mod insistent sa-l vad pe langa Sorin Oprescu, dar abia dupa incheierea evenimentului l-au dibuit cei de la Realitatea TV prin incaperile din spate, afirmand ca nici nu va fi director de campanie, ci doar un biet coordonator pe-acolo prin staff. Nici pe Ion Solcanu nu l-am vazut.
Ca sa revin la discurs, n-am aflat nimic nou, nicio solutie miraculoasa despre cum va transforma Sorin Oprescu Romania in acel loc minunat despre care ne-a vorbit, si asta pentru ca nici nu avea ce sa ne spuna. Nu exista solutii miraculoase si nici macar nu exista independenta politica reala. Pana la urma, Romania noastra ramane, din punctul meu de vedere, doar Romania lui Sorin Oprescu si a lui Octav Cozmanca, in care banii de campanie vin nu se stie de unde, agentii electorali sunt niste pesedisti atat de peceristi ca nu-si mai gasesc locul nici in PSD, iar discursurile seamana surprinzator de mult cu cele ale PRM-ului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu