sâmbătă, 6 februarie 2010

Dumitru Oprea: "Niciun politician nu traieste cat cioara"

Senatorul PD-L Dumitru Oprea a fost invitatul editiei de ieri a "Extemporalului la democratie".

Confirmase participarea, pentru a doua parte a emisiunii, si liberalul Valerian Salavastru. Dupa ce intrasem deja in direct, acesta a sunat si a anuntat ca nu mai poate veni, din cauza ca asa s-a decis la partid, intr-o sedinta. Cel care se autocaracteriza candva "Pus pe treaba, greu de oprit" pare, totusi, destul de usor de oprit, cel putin in ceea ce priveste aparitiile publice. Oare i-or fi interzis sa mai scrie si pe blog?

Puteti citi, in continuare, cateva dintre declaratiile lui Dumitru Oprea.

- despre eventuala schimbare a numelui si insemnului electoral al PD-L:
  • M-am gandit ca un insemn electoral pentru PD-L ar putea fi cartea deschisa sau Biblia (o carte deschisa) si un copac.
  • Am o convingere ca numele partidului nu trebuie, fara o motivare foarte serioasa, schimbat, iar insemnul partidului poate sa fie un subiect de discutie, pentru ca, afiliat cu numele neschimbat, n-ar fi ceva greu de transmis.
  • Renuntarea la L-ul din PD-L este o bucurie mare intr-o anumita zona.
- despre alegerile anterioare la care a candidat:
  • La alegerile parlamentare eu n-am folosit grafica lui Obama, ci pe cea a lui McCain.
  • Daca eu as avea putere, si o spun si public pentru prima data, eu tot am sa incerc sa "dezgrop mortii" primului tur [de la alegerile pentru Primarie]. Am convingerea ca am castigat la un scor mare si s-au intamplat lucruri necurate.
  • Eu in viata nu ma duc la lupte in care sa pierd si nici atunci [la Primarie] nu m-am dus sa pierd.
- despre candidatura pentru functia de presedinte al PDL Iasi:
  • Credeti ca ar fi jenant pentru Iasi daca eu as fi Presedinte? [...] Daca ma uit un pic in curtea actualului PD-L, eu nu cred ca, de cand am venit, s-a intamplat ceva rau in preajma mea.
  • Nu as fi dispus sa renunt la candidatura pentru a sustine pe altcineva din aceeasi tabara cu mine, [...] fiindca nu as putea impune o strategie a mea si sa realizez niste obiective in care eu cred. 
  • Eu stiu sa lucrez intr-o echipa, acum nu sunt liderul PDL Iasi si nu ma observati ca il acuz pe Dan Cîrlan sau il ridic in slavi pe un prieten al meu. Eu vorbesc despre o strategie politica sau o strategie comportamentala pentru asa ceva. Dati-mi orice sa fac si eu sa-mi aleg oamenii si va conving ca pot sa fac minuni. Eu sunt o fire foarte darza.
  • [In ceea ce priveste sansele de a ajunge Presedinte la PDL Iasi], eu si daca am avut 1% sanse am castigat.
- despre partide si politicieni
  • Partidele creeaza stari de disconfort oamenilor. Cand spui ca esti intr-un partid, in ziua de astazi, nu e o placere.
  • [Cand nu eram inca in politica] intai m-a sunat Solcanu si mi-a zis "Aveti un post de senator sau deputat la PSD", pentru alegerile ce urmau. [...] Apoi m-a sunat Adi Mogos si mi-a zis la fel: "Domnule Profesor, va ofer un post de deputat!". Acelasi raspuns [negativ] si n-am percutat. Ei, s-au dus la centru, profesorul Stoica... Am acceptat pana la urma sa fiu liderul PNL Iasi. [...] Dupa care s-a intamplat ceea ce stiti, PNL-ul a ajuns de la 6,5 la 36,5 %, Relu Fenechiu - mare si tare [...] si Relu, vazandu-se asa mare, a inceput sa ma ameninte...
  • Degeaba Fenechiu tot face trimitere, "ce politician e Oprea?"... Nu-nu, nu-s politician, dom'le! Eu sunt un om credibil. Si oamenii, daca m-au urmat, m-au urmat pentru ca niciodata n-am inselat, niciodata n-am furat, niciodata n-am mintit si mi-am vazut de obiective.
  • [Ca exemplu de oameni de caracter din celelalte partide] la PSD ar fi profesorul Munteanu. Eu am un respect cu totul deosebit despre omul asta. Mi-a luminat mintea, eu am fost in banca si el mi-a fost dascal. De la PNL [Iasi] toti imi sunt dragi, sunt oamenii care au crescut cu mine. Camelia a venit in PNL datorita faptului ca eram impreuna, gandeam la fel, eram in Rotary 2000, eu eram Rector, ea era un dascal indragit, un om cu caracter... Cum pot eu sa vorbesc ceva aiurea despre o persoana pentru care am tot respectul? Radu Botez este un om cu o gandire de asta, destul de asezata, un om care are si experienta Occidentului...

- despre PNL Iasi
  • Eu sunt indignat de o astfel de decizie (de a nu-i permite lui Valerian Salavastru sa vina la emisiune) si nu este decat o confirmare ca PNL-ul a luat-o rau din 2005.
  • In PNL se intampla lucruri ciudate din 2005.
  • Pe Relu l-am facut mare.
  • In PNL [Iasi] nu se voteaza, se manipuleaza. Sa dea Dumnezeu sa se schimbe la minte. [...] Daca ei isi fura caciula, gresesc. Daca lasa competitia deschisa, castiga. 
  • PNL Iasi trebuie sa iasa din cardasii de alta natura. [...] Nu se vede din avion cum Relu cu Gigi Nichita sunt, cum zic oltenii, de-a gatul? Imbratisati, asa, o dragoste de asta...
  • [In legatura cu postul de la CET castigat de Mugur Cozmanciuc] categoric a fost o intelegere si e rusinos.
- despre o posibila coalitie dintre PDL si PNL
  • Eu sunt convins ca asta se va intampla, pentru ca niciun politician nu traieste cat cioara, 500 de ani, deci nici Relu Fenechiu n-o sa reuseasca sa domine partidul asta cat crede el.
  •  In momentul in care ei (liberalii) ar fi luminati [pentru a veni alaturi de PDL] de violetul ala de care vorbeati, iar eu nu cred in asa ceva rapid, ar fi normalitatea. Iar eu nu urasc normalitatea.
- despre numele viitorului Presedinte al Romaniei, dupa Traian Basescu
  • Eu il am, dar nu-mi permit sa spun, e un lucru deosebit de dur... Va inchipuiti ca nu-si permite nimeni sa faca o declaratie clara, dar in mintea mea il am si sunt sigur ca va fi Presedinte. [...] Toata lumea il stie. (Nota: Dupa emisiune, Dumitru Oprea mi-a dat un indiciu surprinzator despre aceasta persoana, dar ma simt obligata sa respect confidentialitatea declaratiilor off the record, asa ca, din pacate, nu pot sa vi-l impartasesc.)
Puteti urmari emisiunea integrala aici.

2 comentarii:

  1. Suntem " temeinic" marginalizati de istorie.

    Toate izvoarele istorice spun ca getii erau prin excelenta un popor hiperborean.
    Pindar ne arata pe Apollo, dupa ace ridicase zidurile Troiei intorcandu-se in patria sa de pe Istru (Istron Elaunon) la Hiperboreeni (Olymp. VIII. 47).

    Strabon spunea in "Geografia XI.62" ca: "primii care au deschis diferitele parti ale lumii spun ca Hiperboreeni locuiau deasupra Pontului Euxin si a Istrului".

    Clement din Alexandria numea pe profetul Dacilor Zamolxis, Hiperboreanul (Stromata IX.213).

    Apolonius din Rodos spunea in "Argonautice II.5 si 675" ca: "Hiperboreeni sunt Pelasgi, locuitori ai nordului Traciei.".

    Macrobiu vorbeste de regiunile udate de Don si Dunare (Tanais et Ister) ca fiind tinuturi Hiperboreene (Comm in Somnium Scipionis II.7).



    Plinius cel Batran ne spune ca poporul Arimphaei-lor care locuia aproape de muntii Rifei, descendenti din neamul hiperboreenilor (His.nat. VI.7).

    Numerosi autori vorbesc de muntii Rifei din tinuturile Hiperboreene pe cand se stie ca muntii carpati erau numiti in antichitate Monthes Riphaei. De asemenea cei vechi intelegeau prin Axis Boreus, Cardines Mundi, Chion - Ouranon etc, polul spiritual al lumii.

    Ovidiu se plangea dup ace a fost exilat la Tonis ca e constrans sa isi petreaca viata sub Axis Boreus, la stanga Pontului Euxin (Trista IV.41 si 42). In alta scrisoare el spune ca se gaseste chiar sub Cardines Mundi si ca vorbeste in imaginatie cu amicul sau sub axul boreal in tara Getilor (Pontice II.19, 40,45).

    Martial intr-o epigrama adresata soldatului marcelin care pleca in expeditie in Dacia scria: "soldat Marcelin, tu pleci acum sa iei pe umerii tai cerul Hiperborean si astrele polului getic.". Tot Martial numeste triumful lui domitian asupra Dacilor "Hiperboreus Triumfus" (Ep VIII.78) iar in "Ep VIII.50" scrie: "de trei ori a trecut prin coarnele perfide ale Istrului Sarmatic, de trei ori si-a scaldat calul in zapada getilor; mereu modest, el a refuzat triumful pe care il merita sin u a adus cu sine decat renumele de a fi invins lumea Hiperboreenilor".

    Vergilius in "Georgica IV,V.5, 17" spunea de Orpheu: "singuratec, cutreiera gheturile Hiperboreene si Donul acoperit de gheturi si campiile niciodata fara zapada din jurul muntilor Riphei (Carpati) pan ace femeile trace maniate de dispretul sau il sfasiara."

    Geograful Ptolemeu descrie in "Geografica III.10" una din principalele cetati ale Daciei ca fiind situate pe Hierasus, (azi Siret) si se numea Piribori-dava, nume care arata o cetate Hiperboreana.

    RăspundețiȘtergere