sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Ion Solcanu: "Nichita nu-l va sprijini pe Geoana, va dau scris"

In "Extemporalul la democratie" de ieri l-am avut invitat pe Ion Solcanu.
















Iata cateva dintre cele mai interesante declaratii pe care le-a facut:

"Nu stiu daca ma intorc in PSD. Reintoarcerea mea in PSD este conditionata de o noua conducere la varf".

"Sunt si unele greseli pe care Sorin Oprescu le-a facut (in campania la prezidentiale), a dat-o mult prea mult pe gluma".

"In constructia domnului Gabriel Oprea nu pot sa cred si nu pot sa ma urc in orice caruta".

"[Despre alaturarea la constructia lui Octav Cozmanca] fireste ca este de meditat. [...] E vorba de foarte multi oameni seriosi, care sunt de stanga si foarte multi intelectuali de tinuta, adica nu dintr-astia, la fara frecventa".

"PSD nu este partid de stanga, s-au indepartat de ce inseamna politica de stanga".

"Statutul PSD a devenit o fantoma".

"La Iasi cu bunul cherem al lui Mihaita Nichita s-au indepartat oameni, i-a dat afara din partid".

"Am mare incredere in Cristian Diaconescu. Unde am o anumita indoiala, e in forta lui Cristi de a stapani partidul, de a putea tine in haturi pe greii partidului de acuma, pe baronii locali".

"Adrian Nastase a apasat prea mult pe ceea ce inseamna pedala de autoritate".

"Romania la ora actuala are trei oameni politici, trei oameni de stat: unul este Ion Iliescu, al doilea este Traian Basescu, iar al treilea este Adrian Nastase, in aceasta ordine. Cred ca urmatorul poate fi Tariceanu".

"Vedeam in Adrian Nastase, in momentul cand l-am sprijinit pentru functia de Presedinte al Consiliul National al PSD, o contrapondere la Mircea Geoana, adica sa-l poata dinamiza pe Mircea Geoana. Si Geoana si dl Nichita de la Iasi erau alarmati teribil si umblau printre randurile alegatorilor, spunand "Nu-l votati pe Adrian Nastase, ca-i mare pericol!" si elucubratii".

"Adrian Nastase a invatat foarte mult pe durata statului deoparte, are forta sa echilibreze partidul si cred ca in partid acum exista mai mult curaj de a-i spune lui Adrian Nastase cand va gresi".

"Eu cred ca are mari sanse Adrian Nastase sa ajunga presedintele PSD, am convingerea ca se va ajunge la o echipa cu Cristian Diaconescu".

"Mircea Geoana ar fi fost foarte bine un vicepresedinte pe probleme de politica externa a PSD si, cum sa va spun, si-ar fi vazut de locul lui, insa ambitia nemasurata de a fi sef e o boala la unii".

"Am vorbit cu Adrian Nastase recent. [...] Pe Mircea Geoana il evit, va spun foarte sincer. [...] Cu Ion Iliescu nu m-am intalnit acum, cand am fost la Bucuresti".

"Sa nu credeti ca Dl Iliescu i-a aplicat acea eticheta [de Prostanac] lui Mircea Geoana din ranchiuna. Nu, a spus-o ca un tata care isi cearta copilul, pentru ca eroarea pe care a facut-o Mircea Geoana in campania electorala de atunci, alaturi de Adrian Nastase, merita un asemenea epitet, iar istoria a confirmat".

"Eu intru in PSD ca simplu membru, nu ma intereseaza absolut nicio functie".

"Nichita nu-l va sprijini pe Geoana, va dau scris. In ideea lui, crezand ca eu vin sa-i iau locul, va trece in barca in care crede ca imi va sufla mie in panze".

"In PSD Iasi sunt oameni, cred eu, cu care poti sa faci minuni in aceasta organizatie. [Nu dau niciun nume, fiindca] in momentul in care i-as pronunta numele acum, maine se razbuna domnul Nichita pe el".

"Am informatia aceasta [ca vor fi si alte plecari importante din PSD Iasi], dintre care doi din teritoriu; nu sunt ieseni".

"Eu ii apreciez pozitia dumnealui (Crin Antonescu, n.n.), ca vrea sa faca o opozitie serioasa si sa nu intre la guvernare, dar e prea mare foamea. Si nu va rezista dl Crin Antonescu pe o asemenea pozitie. Si va intra la guvernare. [...] Convingerea mea este ca nu se incheie acest an si PNL-ul este la guvernare".

"Domnul Simirad, maine, daca i se ofera o mitra episcopala la nu stiu ce partid, intra si acolo".

"Eu am mers sa-l sprijin pe Dl Simirad in campania electorala la alegerea Domniei sale, in cateva comune. Eu eram acolo si-i faceam campanie lui Simirad, insa el nu se trezise inca".

"[In 2008] Dl. Simirad a vrut sa candideze la Primaria Municipiului Iasi si i-a spus domnului Nichita "Coane, sunt oameni care vor sa candidez..." si i-a bagat fitilul. Peste o luna, a venit: "Coane, m-am decis. Prea multi vor sa...". Si atunci presedintele organizatiei Iasi l-a indepartat pe domnul Flaiser si i-a promis aceasta candidatura domnului Simirad. Ceea ce s-a rezultat".

"[Felul in care va arata organizatia Iasi a PSD] depinde [de ceea] ce va aduce Congresul PSD. Aduce o echipa mai credibila, aduce o echipa mai dinamica, [atunci] in mod sigur se va schimba si la Iasi, dar nu mai repede de un an de zile".

Puteti viziona emisiunea aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu