marți, 8 decembrie 2009

Epilog la o seara antologica



Am revazut imaginile cu Mircea Geoana bucurandu-se in seara alegerilor. Multi comenteaza pe Internet ca e greu sa-ti reprimi un hohot de ras. Totusi, pe mine ma apuca mila cand ajung la momentul induiosator in care Geoana il pupa pe haina pe Crin Antonescu. Si raman cu sentimente amestecate, asa cum se intampla, uneori, cand vedem pe cineva cazand spectaculos pe gheata. Ne vine sa radem, desi ne simtim putin vinovati pentru acel ras si avem toata compasiunea pentru eventuala durere a celui cazut. Ne ascundem zambetul, ca sa nu-l facem sa se simta prost, ba chiar ne oferim bratul si-l ajutam sa se ridice, pentru a curma mai repede momentul usor jenant.

Dar daca il vedem pe cel cazut ca incepe sa-i injure cu ura pe ceilalti trecatori si, eventual, sa-i acuze de ghinionul sau, atunci nu mai simtim nici compasiune, nici veselia lipsita de rautate produsa de faptul ca am asistat la un moment putin comic. Nu, atunci mai simtim doar dorinta de a nu avea nimic de-a face cu un astfel de individ si ne indepartam, uneori si cu gandul ascuns ca Dumnezeu nu bate cu parul.

Cam in aceasta situatie sunt si eu cand ma gandesc la Mircea Geoana, care s-a umplut de penibil in seara alegerilor, cu largul concurs al unora dintre sfetnicii sai. Mi-am spus initial ca, dupa o zi-doua, trebuie sa ne infranam impulsul de a rade in continuare de el. Nu e civilizat sa mai rasucim cutitul in rana, mi-am zis.

Dar domnul Geoana a aparut, plin de morga, si ne-a anuntat ca alegerile au fost castigate de el. Cu fetele incrancenate, fostul candidat si cei apropiati lui au aparut din nou pe ecranele televizoarelor, urland "frauda!" si iradiind ura. Sustinatorii lui apar in spatiul public, pretinzand ca unii cetateni romani n-ar trebui sa aiba drept de vot si ca milioanele de votanti Basescu sunt niste "japite". Si atunci nu pot sa nu gandesc ca Mircea Geoana isi merita, de fapt, soarta.

N.B.: Nu ma refer doar la faptul ca nu a castigat alegerile prezidentiale, ci si la ceea ce-l asteapta in interiorul PSD (un articol foarte bun pe aceasta tema puteti citi aici).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu