Newsiasi.ro

marți, 4 martie 2014

A fost și Mihai Gâdea la shopping?

Poate că ați reținut cum l-a întrebat aseară Mihai Gâdea pe Crin Antonescu dacă a cumpărat ceva din Milano, explicând că, dacă a cumpărat un lucru oricât de mic, înseamnă că e adevărat ce a spus Antena 3, că a fost la shopping la Milano. Mi-ar plăcea, însă, ca dl Gâdea să ne spună și el dacă a fost la shopping. La shopping de like-uri pentru pagina sa de Facebook.

Dacă ne uităm la statistica oferită chiar de Facebook, putem urmări pe grafic numărul de noi like-uri pe săptămână (figurat cu linie gri).

 



Observăm un vârf în ultima săptămână din februarie și, urmărind cu mouse-ul diferitele perioade, constatăm că putem citi următoarele date:
Săptămâna
Nr. de like-uri noi
1.02-7.02.2014
1.058
8.02-14.02.2014
566
9.02-15.02.2014
0
15.02-21.02.2014
0
22.02-28.02.2014
31.129

După 28 februarie, așa cum vedeți de pe grafic, avem iar o prăbușire bruscă.

Graficul lui Victor Ponta, care a avut și el o creștere bruscă de fani în februarie, arată așa:




Spre deosebire de acestea două, graficul colegului de post TV Mircea Badea, pentru comparație, e lin și consemnează doar o cvasi-stopare a noilor like-uri începând cu data de 18.02.2014.


E posibil ca Mihai Gâdea să vină și el cu explicații asemănătoare cu cele ale lui Victor Ponta, că a contopit cine știe ce pagini. Dar nici măcar nu contează, fiindcă altul e subiectul: se pare că Mihai Gâdea a pierdut, de fapt, zeci de mii de like-uri în ultima perioadă! Poate sună ciudat, având în vedere datele prezentate mai sus, care arată o creștere, dar o să vă explic imediat mecanismul.

În cazul lui Victor Ponta, creșterea consemnată de Facebook este evidențiată și pe socialbakers.com, graficul de mai jos arătând evoluția numărului de fani în ultima lună:




În schimb, în cazul lui Mihai Gâdea, pe socialbakers.com apare, cam de pe data de 17 februarie până pe 21 februarie, o... scădere semnificativă, după care o perioadă aproximativ staționară:









Mi-am spus inițial că poate e o eroare pe socialbakers.com. Dar creșterea uriașă a numărului de noi fani ai lui Mihai Gâdea, evidențiată de Facebook în perioada 22.02-28.02, nu apare nici pe facebrands.ro, care arată o creștere cumulată de doar 1062 de like-uri în perioada menționată:


În această situație, ori e vorba de o greșeală a statisticilor de pe Facebook (greu de crezut) și/sau de pe celelalte două site-uri invocate, ori... bingo! Singura explicație posibilă e următoarea: Facebook spune că e vorba de ”new likes”, deci se înțelege că este prezentat doar numărul de like-uri noi, fără să se țină cont de cele pierdute, pe când socialbakers.com și facebrands.ro au altă metodologie, înregistrând numărul total de like-uri și calculând creșterea/scăderea prin diferență dintre numărul total de fani de la o zi la alta. Spre exemplu, în cazul unei pagini care pierde 100 de like-uri și primește 110 like-uri noi, Facebook pune în grafic 110 like-uri noi, pe când celelalte două site-uri notează o creștere de 10 like-uri. Sau, dacă pagina primește 100 de like-uri noi și pierde 110, Facebook evidențiază cele 100 de like-uri noi (deci pare o creștere), în timp ce celelalte site-uri arată o scădere de 10 like-uri.

Ca atare, dacă în perioada 22.02-28.02 Facebook spune că pagina lui Gâdea a primit 31.129 de noi like-uri, iar Facebrands că a avut o creștere cu doar 1062 de like-uri, ar rezulta că singura posibilitate de punere de acord a celor două informații este aceea că pagina a pierdut 30.067 de fani și a avut, în același timp, un aflux atipic (prin comparație cu celelalte perioade) de 31.129 de noi admiratori.

Oricum, e clar că se întâmplă ceva ciudat cu numărul de fani de pe pagina lui Mihai Gâdea și toate indiciile conduc spre faptul că se operează cu niște fake-uri. Așadar, cum e, domnule Gâdea? Ați fost la shopping de Abibas?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu