Poate că ați reținut cum l-a întrebat aseară Mihai
Gâdea pe Crin Antonescu dacă a cumpărat ceva din Milano, explicând că, dacă a
cumpărat un lucru oricât de mic, înseamnă că e adevărat ce a spus Antena 3, că
a fost la shopping la Milano. Mi-ar plăcea, însă, ca dl Gâdea să ne spună și el
dacă a fost la shopping. La shopping de like-uri pentru pagina sa de Facebook.
Dacă ne uităm la statistica oferită chiar de
Facebook, putem urmări pe grafic numărul de noi like-uri pe săptămână (figurat
cu linie gri).
Observăm un vârf în ultima săptămână din februarie și, urmărind cu mouse-ul
diferitele perioade, constatăm că putem citi următoarele date:
Săptămâna
|
Nr.
de like-uri noi
|
1.02-7.02.2014
|
1.058
|
8.02-14.02.2014
|
566
|
9.02-15.02.2014
|
0
|
15.02-21.02.2014
|
0
|
22.02-28.02.2014
|
31.129
|
După 28 februarie, așa cum vedeți de pe
grafic, avem iar o prăbușire bruscă.
Graficul lui Victor Ponta, care a avut și el o
creștere bruscă de fani în februarie, arată așa:
Spre deosebire de acestea două, graficul
colegului de post TV Mircea Badea, pentru comparație, e lin și consemnează doar
o cvasi-stopare a noilor like-uri începând cu data de 18.02.2014.
E posibil ca Mihai Gâdea să vină și el cu
explicații asemănătoare cu cele ale lui Victor Ponta, că a contopit cine știe
ce pagini. Dar nici măcar nu contează, fiindcă altul e subiectul: se pare că Mihai Gâdea a pierdut, de fapt, zeci de mii
de like-uri în ultima perioadă! Poate sună ciudat, având în vedere datele
prezentate mai sus, care arată o creștere, dar o să vă explic imediat
mecanismul.
În cazul lui Victor Ponta, creșterea consemnată de
Facebook este evidențiată și pe socialbakers.com, graficul de mai jos arătând
evoluția numărului de fani în ultima lună:
În schimb, în cazul lui Mihai Gâdea, pe
socialbakers.com apare, cam de pe data de 17 februarie până pe 21 februarie, o...
scădere semnificativă, după care o
perioadă aproximativ staționară:
Mi-am spus inițial că poate e o eroare pe
socialbakers.com. Dar creșterea uriașă a numărului de noi fani ai lui Mihai
Gâdea, evidențiată de Facebook în perioada 22.02-28.02, nu apare nici pe
facebrands.ro, care arată o creștere cumulată de doar 1062 de like-uri în
perioada menționată:
În această situație, ori e vorba de o greșeală
a statisticilor de pe Facebook (greu de crezut) și/sau de pe celelalte două
site-uri invocate, ori... bingo! Singura explicație posibilă e următoarea:
Facebook spune că e vorba de ”new likes”, deci se înțelege că este prezentat doar
numărul de like-uri noi, fără să se țină cont de cele pierdute, pe când socialbakers.com
și facebrands.ro au altă metodologie, înregistrând numărul total de like-uri și
calculând creșterea/scăderea prin diferență dintre numărul total de fani de la
o zi la alta. Spre exemplu, în cazul unei pagini care pierde 100 de like-uri și
primește 110 like-uri noi, Facebook pune în grafic 110 like-uri noi, pe când celelalte
două site-uri notează o creștere de 10 like-uri. Sau, dacă pagina primește 100
de like-uri noi și pierde 110, Facebook evidențiază cele 100 de like-uri noi
(deci pare o creștere), în timp ce celelalte site-uri arată o scădere de 10
like-uri.
Ca atare, dacă în perioada 22.02-28.02 Facebook
spune că pagina lui Gâdea a primit 31.129 de noi like-uri, iar Facebrands că a
avut o creștere cu doar 1062 de like-uri, ar rezulta că singura posibilitate de
punere de acord a celor două informații este aceea că pagina a pierdut 30.067
de fani și a avut, în același timp, un aflux atipic (prin comparație cu
celelalte perioade) de 31.129 de noi admiratori.
Oricum, e clar că se întâmplă ceva ciudat cu
numărul de fani de pe pagina lui Mihai Gâdea și toate indiciile conduc spre
faptul că se operează cu niște fake-uri. Așadar, cum e, domnule Gâdea? Ați fost
la shopping de Abibas?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu