duminică, 21 martie 2010

Despre favoritii lui Basescu si de ce l-a sunat Videanu pe "Viorica"
















Cu ocazia sedintei de guvern de la Iasi am luat cateva interviuri unor ministri, care au fost difuzate de Tele'M joi si vineri. Daca discutiile cu ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, si cu ministrul Educatiei, Daniel Petru Funeriu, au fost pe teme strict legate de actul de guvernare (puteti viziona cele doua interviuri aici), discutia cu ministrul Economiei, Adriean Videanu, a fost axata pe teme politice.

Dl. Videanu a fost un interlocutor agreabil si a spus cateva lucruri interesante, din care am aflat care este strategia PD-L in urmatoarea perioada, ce parere are despre organizatia judeteana Iasi a partidului si de ce i-a dat celebrul telefon lui Viorel Hrebenciuc in noaptea alegerilor.

  • Despre resursele umane ale PDL: "Astazi Partidul Democrat Liberal are cel mai tanar grup parlamentar din Uniunea Europeana. Am facut aceasta analiza, chiar a fost o analiza foarte interesanta."

  • Despre cratima din denumirea PD-L si sigla: "[Liniuta] este o problema de detaliu, nu este deloc semnificativa din punctul meu de vedere. Asupra semnului electoral, asupra siglei partidului, intr-adevar ramane sa ne pronuntam. Daca m-ati intreba pe mine, avand in vedere si experienta partidelor populare europene, eu as fi pentru o sigla simpla, PDL intr-un cadran care sa puna in valoare aceasta denumire, fara niciun fel de alt semn aditional. [...] Practic nu cred ca semnul electoral, fie ca vorbim de mar sau de trandafir este cel care atrage electoratul". (Intre timp, Colegiul Director al PD-L a decis eliminarea cratimei din denumire si pastrarea trandafirului).

  • Despre strategia PDL: "Partidul trebuie sa se gandeasca foarte bine la evolutia post-Traian Basescu. Presedintele este la capatul unui mandat politic impresionant, este foarte adevarat, dar termina. [...] Trebuie sa fim sinceri, si eu chiar acest lucru am sa-l fac in aceasta seara, inca nu avem un lider care sa poata sa-l urmeze pe Traian Basescu in interiorul partidului. Sigur, Emil Boc este un lider al partidului, si de-aia voiam sa fiu foarte sincer, [dar] nu este de anvergura dlui presedinte Traian Basescu. Daca as afirma altfel, realitatea m-ar infirma. De aceea discutia vreau sa fie una foarte deschisa si sincera si atunci strategia pe care o are partidul este aceea ca echipa sa fie cea care sa incerce sa compenseze lipsa omului politic Traian Basescu din interiorul Partidului Democrat Liberal. Si atunci am spus ca este foarte important sa deschidem partidul mai mult, in ideea de a crea premisa ca pe de o parte echipa, pe de alta parte, oameni noi care sa vina in partid si sa incerce sa-si puna in valoare valentele politice [sa compenseze aceasta lipsa]."

  • Despre organizarea partidului: "In cadrul comisiilor de specialitate [ale partidului] pot activa si simpatizanti [nu doar membrii partidului]. [...] Vom crea in interiorul partidului acea institutie prin care fiecare se poate manifesta, in calitate de militant, in calitate de simpatizant. Cu alte cuvinte, cei care vor sa "critice" politica au posibilitatea sa o faca in primul rand in interior, prin solutiile pe care le propun, si nu neaparat in strada".

  • Despre telefonul dat lui Viorel Hrebenciuc in noaptea alegerilor prezidentiale: "Sa va fac o destainuire, n-am facut-o niciodata si poate este interesanta. Sa stiti ca n-a fost nimic intamplator in acea povestire si va dau cuvantul meu de onoare ca n-am spus-o pe niciun post de televiziune central. N-a fost nimic intamplator. Noi stiam in urma numararii paralele ca lupta era foarte stransa. Stiam ca suntem castigatori. Practic centralizasem toate datele din tara, mai trebuiau sa mai vina 76 de sectii din strainatate, unde aveam clar mult peste Mircea Geoana, dar diferenta era foarte mica, erau douazeci si ceva de mii de voturi, ca ulterior au mai venit voturile si am ajuns la 70.000 diferenta. Ingrijorarea noastra a fost aceea ca pe traseu de la sectiile de vot ar putea sa existe posibilitatea imixtiunii in tabelele centralizatoare si aveam nevoie ca domnul Hrebenciuc sa-mi recunoasca infrangerea pe care dansii au avut-o si victoria noastra. Dar si domnul Hrebenciuc este un politician versat, n-a cazut in capcana pe care am incercat-o."

  • Despre candidatura sa pentru functia de prim-vicepresedinte: "Nu am luat o decizie in acest sens. Din punctul meu de vedere nu este numai o decizie personala, e o decizie de echipa. Va rog sa urmariti intregul rationament pe care l-am avut, si anume acela ca PDL construieste perioada post-Traian Basescu si din aceasta perspectiva, neexistand un lider puternic asa cum a fost Traian Basescu, totul este ideea de echipa. Incercam sa compensam si sa convingem populatia Romaniei ca avem o echipa care poate sa reprezinte cu succes interesele pe care romanii le vad si ca putem sa le rezolvam. De aceea, o candidatura nu este numai o decizie personala, este o decizie de echipa, iar acest lucru se va intampla la momentul potrivit".

  • Despre eventuala nemultumire a parlamentarilor PDL si a membrilor in legatura cu faptul ca cei din executiv nu comunica intotdeauna cum ar trebui cu partidul: "Vreti sa va spun la fel de sincer? Sa stiti ca au dreptate in principiu. Adevarul este intotdeauna undeva la mijloc. Si colegii parlamentari au dreptate. [...] Primul ministru ne-a cerut expres tuturor ministrilor sa acordam o mai mare atentie Parlamentului si sa incercam efectiv sa dam importanta Parlamentului si in speta parlamentarilor, cea pe care poporul le-a dat-o prin vot, si incercam sa facem acest lucru. Nu sunt un naiv sa cred ca lucrurile se rezolva peste noapte, dar este in preocuparea noastra contactul cu parlamentarii, pentru ca suntem convinsi ca, avand un contact cu parlamentarii, avem un contact cu cetatenii, pentru ca ei la randul lor transmit mesajele noastre".

  • Despre activitatea sa ca ministru: "Chiar daca n-am iesit foarte mult public, vreau sa va spun ca sunt mandru de faptul ca energia si gazele, care sunt in zona mea de responsabilitate, sunt cele care au stopat caderea economica in 2009. Am avut in anul 2009 o crestere economica de 7,1% pe sectorul energiei si gazelor. Paradoxal, in conditia in care consumul industrial si de energie si de gaze a scazut. Dar am reusit, am gasit acele solutii, inclusiv pe analize sectoriale, sa mentinem in viata o serie intreaga de unitati economice si zeci de mii de locuri de munca".

  • Despre zvonul ca nu ar fi printre favoritii lui Traian Basescu pentru functia de prim-vicepresedinte PDL: "Am sa va raspund foarte sincer: Traian Basescu n-are favoriti [...] Traian Basescu este omul care din punct de vedere politic actioneaza rece. Pentru dansul intotdeauna au contat oamenii care aduc voturi, oamenii care au in spate o anumita credibilitate si care aduc voturi. [...] Intotdeauna dansul a spus in interiorul partidului: cate maini strangi - atatea voturi iei, i-ai convins pe oameni - esti un om politic bun".

  • Despre zvonul ca ar vrea sa cumpere Realitatea TV: "Ha, ha, ha. [...] Va dau cuvantul meu de onoare, nici macar nu mi-a trecut prin cap asa ceva.

  • Caracterizarea organizatiei judetene Iasi a PDL printr-un singur cuvant: "Controversata".

Puteti viziona interviul integral aici (in partea a doua a emisiunii "Extemporal la democratie", dupa discutia cu dl. Dan Carlan).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu